Tekst, copy, corporate story, propositie.
Wat heb je nodig?

Tekst, copy, corporate story, propositie.
Wat heb je nodig?

Tekst

Als tekstschrijver verpak ik je verhalen in taalkundig onberispelijke, prettige teksten met een overzichtelijke structuur.

Zodat je lezers snel oppikken wat interessant voor hen is. Ik interview, schrijf en/of redigeer. Heb je een taai en complex thema bij de hand? Ik zet het voor je om naar hapklare en licht verteerbare eenvoud.

  • Websites
  • Redactioneel
  • Blogs
  • Jaarverslagen, whitepapers
  • Ghost / Speech writing
  • Propositie en redactie (EMVI) aanbestedingen

Tekstwerk?

Copy

Als copywriter schrijf ik niet; ik vertel. Want dat doet copy. Die praat met je als goede verstaanders onder elkaar.

Met oprechte interesse in wie je bent, wat je doet en wat je graag wilt weten. Vertrouwd, aangenaam, vaak ook aardig getapt. Recht uit het hart. En recht erin. Zodat je als merk sympathiek binnenkomt.

  • Websites
  • Brochures, folders, mailings, advertenties (on- en offline)
  • Voice-over teksten corporate films/productpresentaties
  • Thema’s en pay-offs (slogans)
  • Merknamen

Original copy?

Corporate story’s

Je corporate story geeft je visie weer op je organisatie, je markt en de samenleving. Vertelt over de waarden van je organisatie. Waar je voor staat. En waar je naar toe wilt.

De corporate story is een vertelsel van vlees en bloed. Mensentaal. Geen managers talk. Een verhaal dat iedereen kan begrijpen, leuk vindt om te lezen en dat je doelgroepen met plezier aan elkaar doorvertellen.

In grote lijnen heeft een corporate story drie functies:

  • positioneert de organisatie ten opzichte van andere
  • helpt medewerkers om zich te identificeren met de organisatie
  • ondersteunt veranderings/verbeteringsprocessen

Je verhaal kwijt?

Storytelling/
content marketing

Storytelling, content marketing: het zijn containerbegrippen, maar ze zijn wel onderdeel van het geheel van je naamsbekendheid en je branding.

Als we toch bezig zijn om je propositie goed te laten doorklinken in je teksten, kan ik je ook helpen met storytelling en content marketing.

Want daar komen die twee begrippen op neer. Dat we je verhaal altijd en overal raak vertellen.

Merk (ver)bouwen?

Propositie

Wie ben je, wat wil je, hoe doe je anderen daar een plezier mee. Hoe vertel je dat?

Als ervaren copywriter heb ik in de loop der jaren ook het een en ander opgestoken over merkstrategie. Hierdoor kan ik – als je dat zou willen – ook met je meedenken over je positionering.

Wat kan ik voor je doen?

Marketingcommunicatie vraagt om authenticiteit. Om eerlijk en duidelijk zijn over wie en wat je bent. En wat je wilt zijn voor je klanten, je medewerkers en de samenleving.

Ik kan je helpen om je:

  • kernwaarden te identificeren en te verwoorden (wie ben je)
  • merkwaarden te kiezen en te beschrijven (hoe wil je gezien en ervaren worden)
  • visie en missie tegen het licht te houden (waarom besta je, wat wil je bereiken)
  • propositie kernachtig te formuleren (wat is je aanbod/belofte)

We kunnen ook je bestaande visie, missie en waarden tegen het licht houden. Zijn die nog altijd goed onder woorden gebracht? Of sta je er na zoveel jaren toch wat anders in?

Keertje sparren?

Jouw woorden bouwen
jouw werkelijkheid.

Wat wil je bouwen?

Kom je ook eens aanschuiven?